RidtravarPower

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Gammeltanten sjuk

Av ridtravarpower - 3 december 2013 07:29

vet inte riktigt vad det är som inte stämmer. kanske ni läsare kan hjälpa mig?

Gammeltanten har inte ätit sin krafft sen i lördags em. - vilket hon alltid gör. hon får idag 7-8kg Krafft Groov 125 om dagen. i vanliga fall äter hon precis som hon ska.

Tog in alla 4 pållarna igår, alla åt som vanligt, men inte tanten. hon petade runt i det och i höet och ingenting passade damen. Det första hon gör när hon kommer in är att kissa, men inte ens det.

La på henne stalltäcket, i tron att hon kanske ville ha det, vilket hon brukar vid denna årstiden. Men inte ens det hjälpte. Inget tarmljud, och drack inte.

Tog upp henne till ridhuset en sväng och släppte henne där i hopp om att få igång magen på henne. Hon bajsade en gång, men det var stenhårt och helt utan fiber, det enda jag såg var halm.

Kom hem igen, och samma visa. Hon ställde sig bara i hörnet och tittade mot magen. Hon är helt extremt duktig på att visa om något är fel.

Lyssnade återigen på magen, och då bubblade det lite i magen, men inte så mycket som den ska.

Kollade även tänderna på henne, och hon hade hakar på utsidan hela vägen i överkäken. Tillslut fick jag henne iallafall att äta hästgodis(mineralgodis) men inte ens bullar eller morötter som hon älskar.

Kan detta bero på tänderna?
Hon har haft mycket hakar innan, men aldrig så att hon slutat äta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ridtravarpower - 4 januari 2014 16:46

jag och Blacky slutar blogga nu

Av ridtravarpower - 1 januari 2014 12:00

GOTT NYTT ÅR! :D

Av ridtravarpower - 16 december 2013 19:52


Släppte in Blacky i ridhuset idag för första gången. Först gick vi bara runt där så hon skulle få se det, Det var väldigt. Men sen släppte jag henne lös, insåg att lättaste sättet att få henne lugn och så hon kunde se genom hela ridhuset var att släp...

Av ridtravarpower - 16 december 2013 12:08

Vi har nu bytt stall till Blacky! Finns många olika annledningar att vi flyttade men tänker inte nämna det. Det nya stallet! :) Det har ett ridhus som jag har saknat att ha det haha :D ...

Av ridtravarpower - 5 december 2013 08:55

måste bara skriva av mig angående de 2 avlivningarna jag har fått stå ut med de 2 senaste veckorna. Om du någonsin måste gå samma väg som jag, ta samma tuffa beslut som jag och sörja som jag - om ni bor i Skåne så måste jag bara säga till er att a...

Presentation

Välkommen till Ridtravarpower.
Här kommer du kunna följa massa olika människor och deras älskade ridtravare.
Letar du efter någon speciell?
Kolla under kategorier, där finner du alla våra bloggare och deras Ridtravare!

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards